Apmācību programmu apraksti

1. Komunikācijas prasmes klientu apkalpošanā (16st.)

Pasniedzējs - Anna Silava

 

Semināra mērķis   

Paaugstināt klientu apkalpošanas un servisa līmeni uzņēmumā. Veicināt uz ilgtermiņa sadarbību vērstu klientu apkalpošanu, paaugstināt darbinieku zināšanas par komunikāciju ar dažādiem klientu tipiem un efektīvākajiem klientu apkalpošanas veidiem.

 

Semināra ieguvumi

  • Izpratne par N uzņēmuma darbinieka lomu uzņēmuma apkalpošanas un pārdošanas rezultātu sasniegšanā.
  • Labāka izpratne par sevi un klientu, viņa rīcības motīviem, kā arī efektīvākajiem komunikācijas veidiem.
  • Augstāka motivācija darbam un lojalitātes pastiprināšana uzņēmumam.
  • Esošo komunikācijas un pārdošanas prasmju apzināšanās un pilnveidošana
  • Stresa menedžmenta vingrinājumu apguve

 

Apmācību programma

1. Darbinieks  kā uzņēmuma vērtība

  • Sava uzņēmuma prezentēšana
  • Darbinieka individuāla un komandas loma sekmīgai uzņēmuma darbībai
  • N uzņēmuma darbinieka /speciālista pašportrets jeb „ Es savām un Citu acīm”
  • N uzņēmuma klientu apkalpošanas speciālistu darbinieku profesionālo prasmju analīze( katra vājās un stiprās puses):

     -prasme DZIRDĒT, -prasme REDZĒT, komunicēt (verbāli un neverbāli), -lietišķā komunikācija (sevis kā komunikācijas partnera apzināšanās, sociālā pieņemšana/nepieņemšana), -prasme RUNĀT„ idejas pārdošana”, argumentu pielietojums, -individuālais STRESA NOTURĪGUMS

  • Sadarbība un komunikācija starp uzņēmuma nodaļām

2. Klients kā uzņēmuma vērtība

  • Klientu vēlmes, cerības
  • Apkalpošanas nozīme un kvalitāte uzņēmumu konkurencē, konkurentu piedāvājumu analīze
  • Orientācija uz klientu –laba apkalpošanas prakse
  • Pakalpojums/ produkta SWOT analīze
  • Klientu tipi, uzvedības modeļi, komunikācija
  • Darbs ar iebildumiem, konfliktsituācijas
  • Pozitīvas atmosfēras veidošanas pamatprincipu runājot pa tālruni
  • Jautājumu tehnikas, mērķtiecīga klienta akcepta panākšana
  • Transakciju  analīze –efektīvs saskarsmes instruments.

3. Individuālais stresa menedžments

  • Vingrinājumu kopums veselam darbinieka prātam un garam

2. Personas datu aizsardzība darba tiesiskajās attiecībās (4st.)

Pasniedzējs - Agnese Boboviča

 

PERSONAS DATU AIZSARDZĪBA ir viens no aktuālākajiem tematiem informācijas laikmetā. To pierāda arī 2013.gada 21.oktobrī Eiropas Parlamenta Pilsoņu brīvību, tieslietu un iekšlietu komitejas balsojums par Vispārīgo personas datu aizsardzības regulu, kur, salīdzinot ar sākotnējo iniciatīvu, ir būtiski palielināts atbildības un sodu līmenis (līdz pat 5 % no apgrozījuma) par personas datu aizsardzības pārkāpumiem, tāpat ir saglabāts nosacījums, ka ikvienam, kura dati ir prettiesiski apstrādāti ir tiesības uz kompensāciju.

 

Darbinieku personas datu aizsardzības noteikumus ir nepieciešams ievērot ikvienam darba devējam, neatkarīgi no tā, ar ko nodarbojas uzņēmums.

 

Semināra mērķis

Semināra ietvaros tiks sniegts skaidrojums, kas ir personas dati, kādus personas datus darba devējs ir tiesīgs apstrādāt un pie kādiem priekšnoteikumiem? Kā darba devējam aizsargāt savu komercinformāciju, nepārkāpjot darbinieka tiesības aizsargāt savus personas datus (priekšnoteikumi videonovērošanas veikšanai, e-pasta satura kontrolei,  biometrijas ieejas/pieejas sistēmas ieviešana u.tml.).

 

Mērķauditorija

FPDA speciālisti, juristi, personāla speciālisti, uzņēmumu vadītāji u.c. interesenti.

 

Tēmas

  • fizisko personas datu aizsardzības termini, datu apstrādes priekšnosacījumi;
  • fizisko personu datu aizsardzība darba tiesiskajās attiecībās (kandidātu atlase, darba līguma noslēgšana; datu apstrādes nosacījumi darba tiesisko attiecību laikā (videonovērošana, e-pastu kontrole, informācijas nodošana "mātes" uzņēmumiem, u.tml.);  personas datu apstrāde pēc darba tiesisko attiecību izbeigšanās);
  • situāciju, tiesas spriedumu analīze.

 

Semināra apjoms, forma, cena

4 ak.stundas (viena diena), klātiene, 65.00EUR


Metodoloģija

Paredzēta gan teorētiskās informācijas sniegšana, gan diskusijas un situāciju analīze.

 

Ieguvumi un rezultāts

Rast izpratni par personas datu aizsardzības principiem un datu apstrādes priekšnoteikumiem, lai izvairītos no neapzinātiem pārkāpumiem datu aizsardzības jomā.

 

3. Darbinieku nemateriālā motivēšana (8st.)

Pasniedzējs - Mg.iur. Evija Jasūna

Semināra mērķis

Uzņēmuma īpašnieks, ieguldot santīmu, grib nopelnīt latu, darbinieks grib saņemt latu, bet strādāt par santīmu! Tomēr izrādās, ka nauda nemaz nav stimuls visiem darbiniekiem strādāt labāk, vairāk, jo bieži algas pielikums vai prēmija darbiniekam dod tikai īslaicīgu darba spara un ražīguma pieaugumu. Tie ir izdevumi, kas nenes peļņu darba devējam un darbinieks joprojām nav apmierināts. Tā tiek izniekota nauda, laiks un nervi!

Seminārā uzzināsiet par to, kā saprast un novērtēt, kurš tiešām ir labs darbinieks, bet kurš tikai labs cilvēks. Kāda ir motivācija ikvienam no padotajiem, jo kāds strādā statusam un naudai, cits – savas unikalitātes apliecināšanai, bet trešajam būs svarīgi pierādīt savas profesionālās spējas. Kā iedot katram tieši to, ko viņš vēlās, lai abas puses būtu ieguvēji – trāpīgi motivēts, gandarīts darbinieks un apmierināts darba devējs, kurš nemet naudu vējā.

Uzzināsiet par darbinieka motivātoru noskaidrošanas metodēm, alternatīvās motivēšanas veidiem. Saņemsiet praktiskus padomus par motivēšanas līdzekļu ietveršanu koplīgumos, darba kārtības noteikumos, novērtēšanas sistēmās un citos ar personālu saistītos dokumentos.

 

Mērķauditorija

Personāla speciālisti, personāla vadītāji, visu līmeņu vadītāji, darbinieki.

 

Tēmas

 

1. Tipiskas sadzīves situācijas, kas atspoguļo likumsakarības, kurām nepievēršam uzmanību, jo neizprotam tās.

Nemateriālās motivēšanas iespējas. Īstais cilvēks īstajā vietā. Kā to noskaidrot? Kurš ir dzimis priekšnieks, bet kuram tomēr labāk palikt par padoto?  Metodes. Testi. Piemēri.

2. Darba laiks, darba dienas un nedēļas ilgums.

Vai visiem jāstrādā tieši 8 stundas? Darba laika organizācija. Kam ir svarīgi strādāt konkrēti noteiktu darba laiku, bet kas jutīsies motivētāks strādājot elastīgu darba laiku. Piemēri.

3.Vai visiem vajag mācīties?

Kurš darbinieks mācās procesa pēc, bet kuram mācības tiešām nepieciešamas labākai darba veikšanai? Piemēri. Salīdzinājumi.

4.Kā noslēgt reāli motivējošu koplīgumu?

Vai koplīgums ir tikai darba ņēmēja labumu gūšanas instruments? Kā noslēgt arī darba devējam izdevīgu koplīgumu.

 

Metodes

Seminārs notiks aktīvas, radošas diskusijas veidā un ikvienam būs iespēja uzdot tieši sev aktuālus un interesējošus jautājumus, kā arī dalīties savā pieredzē. Paši ar saviem piemēriem uzreiz varēsiet izprast atbilstošas nemateriālās motivēšanas nozīmību. Seminārs balstīts uz jaunas praktiskās psiholoģijas nozares – socionikas – pamatiem. Socionika ir zinātne par cilvēka psihes informatīvo mijiedarbību ar apkārtējo vidi. Socionika māca, ka visi cilvēki informāciju uztver un apstrādā 16 atšķirīgos veidos, ikviens no mums pieder kādam no 16 socioniskajiem tipiem. Katram tipam viena funkcija ir spēcīgāka, dominējoša, taču tāpat ikvienam ir sava vājā funkcija. Tas nozīmē, ka ikvienam piemīt kāda spēcīga īpašība, bet tāpat ikviens no mums ir vājš kādās izpausmēs. Seminārā ikvienam būs iespēja noskaidrot savu tipu!

 

4. Stresa menedžments (8st.)

Pasniedzējs - Jolanta Baltiņa

 

Intensīvs darbs, darbs ar klientiem, darbs komandā, darbs mainīgos apstākļos, neparedzētu situāciju risināšana un sarežģītu lēmumu pieņemšana var veicināt cilvēka stresa līmeņa paaugstināšanos. Tas savukārt var veicināt neuzmanības kļūdu parādīšanos, motivācijas un/vai iecietības zudumu, dažkārt veselības strauju pasliktināšanos.  Ja cilvēks pievērš uzmanību savam stresa līmenim un trenē savu stresa noturību, tad viņš rūpējas ne tikai par sevi, bet arī par saviem darba rezultātiem un līdzcilvēkiem. Šī semināra ietvaros būs iespēja uzzināt stresa menedžmenta teorētiskos aspektus un arī ar praktisku uzdevumu palīdzību gan novērtēt savu stresa līmeni gan apgūt dažādas tehnikas stresa mazināšanai.

 

Mērķis

Aktivizēt dalībnieku zināšanas par stresa pamatjēdzienu, tā izpausmēm un sekām. Rosināt rast jaunus personīgos risināšanas modeļus stresa situācijās. Nostiprināt jaunizveidotos modeļus ar praktiskām situācijas izspēlēm un to analīzēm.

 

Tēmas

  • Stresa pamatjēdzieni un veidošanās apstākļi
  • Stresu izraisošie faktori organizācijā
  • Individuālie faktori - personība un stresa līmenis
  • Stresa simptomi un sekas
  • Stresa pārvarēšana
  • Stresa mazināšanas tehnikas

 

Metodoloģija

Teorijas apskats; Diskusija par teorētiskajiem aspektiem; Praktiski uzdevumi sava stresa līmeņa noteikšanai; Praktiski uzdevumi stresa mazināšanas tehniku apgūšanai.

 

Ieguvumi un rezultāts

Dalībniekiem ir iespēja koncentrētā veidā iegūt mūsdienīgas un aktuālas zināšanas, pilnveidot savas esošās zināšanas, praktisko uzdevumu laikā pilnveidot savas iemaņas un prasmes. Iegūtās zināšanas var uzreiz izmantot savā ikdienas darbā un sadzīvē.

 

5. Saskarsmes psiholoģija un konfliktoloģija (60st.)

Pasniedzējs - Jolanta Baltiņa

 

Vislielākā māksla esot cilvēciskas attiecības starp cilvēkiem. Taču ikdienā ir piedzīvotas situācijas, kas nemaz nav baudāmas. Kādēļ cilvēki dažkārt rīkojas tik nesaprotami, kādēļ es pats mēdzu pateikt vai izdarīt ko tādu, no kā man vēlāk ir tikai nepatikšanas un slikta pašsajūta? Atbildes var atrast saskarsmes psiholoģijā. Arī tā ir patiesība, kur saskarsme tur iespēja rasties konfliktiem, taču reizēm visu gribas tā mierīgi... kā tad labāk rīkoties, cīnīties vai padoties? Te atbildes varēs atrast konfliktoloģijā. Un trešā patiesība, ka tur kur saskarsme un konfliktoloģija, tur arī emocijas. Emocionālā inteliģence ne būt nav nesaprotami abstrakts jēdziens – tā ir spēja būt noteicējam pār savām emocijām, tās izprotot un pieņemot un adekvāti izpaužot.

Emocionālā inteliģence ir spēja adekvāti sajust, uztvert, saprast, izpaust, kontrolēt emocijas, kā arī spēja līdzsvarot emocionālo prātu (jūtas) ar loģisko prātu (domāšanu).

Mūsdienās aizvien pieaugoša stresa apstākļos profesionālajā jomā dažkārt izšķiroša nozīme var būt tieši tādai iezīmei kā spējai kontrolēt un vadīt savas (gan negatīvās, gan pozitīvās) emocijas, spējai veidot elastīgu komunikāciju un konfliktus risināt nevis bēgt no tiem.

 

Mērķis

Veicināt izpratni par saskarsmi un konfliktoloģiju, to nozīmīgumu, kā arī pilnveidot savas saskarsmes prasmes, lai veiksmīgāk spētu sadarboties ar apkārtējo sabiedrību gan personīga gan profesionālā līmenī. Kā arī izpratni par emocionālo inteliģenci, lai veidojot komunikāciju emocijas spētu izmantot kā pozitīvu resursu.

Kurss organizēts jauktā formā: teorētiskie jautājumi mijas ar praktiskiem uzdevumiem, lai dalībnieki iegūtu pamatiemaņas teicamas komunikācijas veidošanas mākā, konfliktu risināšanā un savu emociju vadīšanā.

 

Tēmas                  

ŸSaskarsme: kompetence, funkcijas, līmeņi, struktūra Ÿ Pirmā iespaida radīšana, priekšstatu veidošana par otru cilvēku Ÿ Komunikācijas mērķi, struktūra un modeļi Ÿ Verbālā komunikācija, sarunas posmi Ÿ Neverbālā komunikācija Ÿ Saskarsmes barjeras, to novērtēšana un izvairīšanās no konfliktsituācijām ŸTemperamentu izpausmes īpatnības saskarsmē Ÿ Darbs ar iebildumiem Ÿ Konfliktu veidi Ÿ Spēja pamanīt konfliktu un to klasificēt Ÿ Konfliktu risināšanas veidi Ÿ Dažādu pieeju izmantošana konfliktu risināšanā Ÿ Uzvedības modeļi konflikta laikā ŸKonflikta analīze Ÿ Iemaņas psiholoģiskās neatkarības saglabāšanai konflikta laikā Ÿ Spēja kontrolēt konflikta saturu, tā atbilstību sākotnējam cēlonim un virzība uz savu mērķu sasniegšanu. ŸEmocionālās inteliģences būtība ŸEmocionālā inteliģence sabiedrībā ŸSajūtas, emocijas, jūtas Ÿ Savu emociju pārvaldnieks ŸEmocionālā izglītotība ŸPozitīvo emociju nepieciešamība un to vairošana ŸStresa simptomi, sekas un to pārvarēšana

 

Metodoloģija

Paredzēta gan teorētiskās informācijas sniegšana, gan diskusijas un praktiskā darbība, izzinot savu komunikācijas stilu un citu, izzinot rīcības iespējas konfliktsituācijās, lai risinājums būtu vērtīgs abām pusēm, izzinot savas un apkārtējo emocijas, to izpausmes un to, kā veidot savstarpēji patīkamu komunikāciju pat ļoti emocionālās situācijās.

 

Ieguvumi un rezultāts

Pilnveidotas saskarsmes prasmes pielāgoties dažādiem saskarsmes partneriem, rasti risinājumi dažādām konfliktsituācijām, prasme atbilstoši reaģēt kādā no tām. Attīstīta spēja apzināties savas emocijas, atpazīt tās, saprast kā rīkoties ar apkārtējiem, t.sk. komunikācijā ar darba kolēģiem un klientiem, lai sasniegtu labāko rezultātu. Spēja kontrolēt savas emocijas, apvaldīt nepacietību, nepadoties garastāvokļa svārstībām. Spēja motivēt sevi darbībai un neatkāpties grūtību priekšā.

6. Pārdošanas pārstāvja efektivitāte (40st.)

Apmācību rezultāts - "Darbam gatavs pārdošanas pārstāvis!"

 

Pasniedzējs - Raimonds Tauriņš

 

Viens no pārdošanas kanāliem praktiski jebkurā biznesa nozarē strādājošam uzņēmumam ir tiešā pārdošana, izmantojot savus vai ārpakalpojuma sniedzēju pārdošanas pārstāvjus. Tikai tā ir iespējams uzbūvēt un uzturēt efektīvu produkcijas realizācijas tīklu gan iekšzemes patēriņam, gan nereti arī eksportam. Praksē bieži dzird pieminam neapstrīdamo biznesa patiesību: „Labs pārdošanas pārstāvis ir lielākā puse no uzņēmuma biznesa veiksmes.” Tieši profesionāls pārdošanas pārstāvis laikus pamana, iekopj un attīsta jaunas biznesa iespējas, nepārtraukti atjauno uzņēmuma klientu bāzi.

Lai pārdošanas pārstāvis spētu uzrādīt stabilu un rezultatīvu sniegumu daudzu gadu garumā, viens no priekšnoteikumiem ir nepieciešamība regulāri uzlabot un slīpēt savas profesionālās prasmes un pārdošanas talantu. Tāpat kā kritiski svarīgi ir ielikt pareizo darba pamatu, cilvēkam uzsākot pārdošanas pārstāvja karjeru, tikpat būtiski ir arī sistemātiski sakārtot apgūto pieredzi, „salikt visu pa plauktiņiem”, un ieraudzīt jaunas darba uzlabošanas iespējas, ko ikdienas darba rutīna diemžēl neļauj paveikt apmierinošā līmenī.

Domājot par pārdošanas pārstāvja profesionalitātes līmeņa celšanu jebkurā karjeras posmā mēs esam izstrādājuši šai vajadzībai īpaši pielāgotu risinājumu – semināru/kursu „Pārdošanas pārstāvja efektivitāte”. Semināra/kursa bāzes moduli ir viegli pielāgot katra atsevišķā uzņēmuma situācijai un pārstāvētās jomas specifikai. 

 

Programmas mērķis/ mērķauditorija

Mācību mērķis ir iepazīties ar pārdošanas īstenošanas tehnikām un metodēm, kas ļauj sasniegt efektīvus rezultātus attiecībās ar klientiem, un prasmju veidošana to pielietošanai darbā, t.sk., sniegt dalībniekiem zināšanas un praktiskā darba metodes pārdošanas pārstāvja uzdevumu veikšanai; attīstīt un praktiski trenēt pārdošanas darbam nepieciešamās prasmes un pilnveidot darba organizācijas instrumentus; darba metodes ar "aukstajiem" zvaniem, aktīvās klausīšanās prasmes, prasmes uzdot jautājumus, veikt prezentāciju un strādāt ar iebildumiem, aktīvās pārdošanas tehnoloģijas– viss cikls darbam ar klientu, sākot ar kontakta nodibināšanu un beidzot ar darījuma slēgšanu. Mācību programma ir paredzēta iesācējiem - pārdevējiem un speciālistiem, kuri vēlās uzsākt  vai uzlabot savu pārdošanas menedžera karjeru.

 

Tēmas (apmācību moduļi)

•        Pārdošanas pārstāvja darba pamati

•        Rezultatīva darba priekšnoteikumi

•        Efektīvas plānošanas un darba organizācijas specifika pārdošanā

•        Ietekmes jauda komunikācija ar klientu

•        Komunikācijas procesa pamati

•        Efektīva pārdošanas darba instrumentu kopums

•        Jautājumi kā sarunas vadības instruments

•        Argumentācijas pamati

•        Iebildumu un sūdzību apstrādes psiholoģija

•        Efektīvs sarunas noslēgums – vēlamais klienta lēmums

•        u.c.

 

Teorija/praktiskās nodarbības- 40/60

 

Metodoloģija

Lekcijas, kuras mijas ar individuālām un grupu nodarbībām, pašmācību, kā arī ar savstarpēju pieredzes apmaiņu. Praktisko piemēru analīze, izmantojot lomu spēles. Liels uzsvars uz praktisko tehnoloģiju piemērošanu darbā JAU apmācību laikā (treniņi, zvani, pārrunas ar potenciālajiem klientiem, darbs ar klientiem, informācijas vākšana par klientu, mērķa kontaktpersonas un lēmējpersonas noteikšana, klienta vajadzību izzināšana, u.tml.).

 

Ieguvumi un rezultāts

Produktīvāks pārdošanas darbs, labākas attiecības ar pārdošanas vadītāju, augstāka profesionālā pašapziņa

 

7. Lietišķās saskarsmes māksla (8st.)

Pasniedzējs - Jolanta Baltiņa

 

Mērķis

Iepazīties ar veiksmīgas lietišķās saskarsmes pamatnoteikumiem, kuri ļaus apzināties un pilnveidot savstarpējās kontaktēšanās iemaņas. Iegūtās zināšanas palīdzēs veiksmīgāk dibināt kontaktus, novērtēt, kontrolēt un uzlabot savu uzvedības stilu saskarsmē, novērtēt saskarsmes partneri un izprast viņa vēlmes un vajadzības, efektīvāk uztvert un nodot informāciju. Kā arī uzlabos izpratni par klientu apkalpošanas procesu, tā etapiem prasmes un pilnveidot prasmes apkalpošanas procesa organizēšanā un vadīšanā.

 

Tēmas           

  • Saskarsmes būtība un funkcijas
  • Verbālās un neverbālās saskarsmes nozīme
  • Savstarpējās uztveres un sapratnes mehānismi
  • Pirmā iespaida veidošanās mehānisms
  • Pozīcijas saskarsmē
  • Saskarsmes barjeras un to pārvarēšanas iespējas
  • Darījuma sarunas
  • Darbs ar klientu

 

Metodoloģija

Paredzēta gan teorētiskās informācijas sniegšana, gan diskusijas, gan praktiskā darbība, izzinot savas un apkārtējo saskarsmes nianses, tās izpausmes un to, kā veidot savstarpēji patīkamu komunikāciju pat ļoti emocionālās situācijās.

 

Ieguvumi un rezultāts

Pilnveidotas saskarsmes prasmes pielāgoties dažādiem saskarsmes partneriem. Attīstīta spēja apzināties savas emocijas, atpazīt tās, saprast kā rīkoties ar apkārtējiem, t.sk. komunikācijā ar darba kolēģiem un klientiem, lai sasniegtu labāko rezultātu. Spēja kontrolēt savas emocijas, apvaldīt nepacietību, nepadoties garastāvokļa svārstībām. Spēja motivēt sevi darbībai un neatkāpties grūtību priekšā.

 

8. Lietišķā etiķete un komunikācija (8st.)

Pasniedzējs - Sigita Pleša

 

Semināra mērķis

Sniegt PRAKTISKAS zināšanas un iemaņas lietišķajā etiķetē un komunikācijā, ko iespējams uzreiz pielietot darba procesā.

 

Pirmais iespaids ir puse no panākuma – speriet pirmo soli PANĀKUMU virzienā!

 

Semināra programma

  • Lietišķā etiķete, etiķetes veidi (ikdienas, lietišķā, protokols u.c.) – praktiski ieteikumi, kas var palīdzēt Jūsu uzņēmumam (iestādei) „lietišķi” un ātri sasniegt vēlamo rezultātu komunikācijā ar klientiem, kolēģiem un partneriem.
  • Pirmais kontakts ar klientu – kā uzrunāt, sasveicināties (klātienes tikšanās, vēstule, e-pasts, telefons u.c.), piemēri, kas rada pozitīvu iespaidu un veicina sadarbību.
  •  Ķermeņa valoda – pozas, žesti, stāja, gaita u.c. – slēptais „ierocis” rezultatīvai komunikācijai.
  • Apģērbs – apģērba prasības un nosacījumi dažāda ranga pasākumos.
  • Tikšanās pasākumu organizēšana – kas jāzina un jāņem vērā organizējot lietišķa rakstura tikšanās (pasākumus un vizītes) – ielūgumi un vizītkartes, viesu sagaidīšana, galda kultūra, dāvanas un ziedi, norises laiks, vieta un ilgums u.c.

Metodoloģija

Diskusijas un praktisku piemēru analīze, uzņēmumu jautājumu un problēmu situāciju izvērtēšana.

 

9. Psiholoģiskā noturība krīzes situācijās (8st.)

Pasniedzējs - Jolanta Baltiņa

 

Darba ikdienā iespējamas daudz dažādas krīzes situācijas, kuru veiksmīgam atrisinājumam, lielu lomu nospēlē darbinieka psiholoģiskā noturība un sagatavotība šādām situācijām. Strādājot dinamiskā darba vidē, darbiniekam ir jāspēj rīkoties tūlītēji, pārliecinoši un uz pozitīvu iznākumu orientēti. Tādejādi ir svarīgi, lai darbinieks spēj noteikt krīzes situācijas nopietnības pakāpi un prot izvēlēties ne tikai piemērotāko risināšanas modeli, bet arī savu uzvedības taktiku.

 

Mērķis

Sniegt informāciju, paplašinot dalībnieku redzējumu par krīzes situācijām. Rosināt dalībniekus radīt jaunus, efektīvākus reaģēšanas paņēmienus krīzes situācijās.

 

Tēmas           

  • Krīžu klasificēšana (krīžu teorijas)
  • Krīzes mijiedarbība ar personību
  • Komunikācija krīzes apstākļos
  • Prioritāšu noteikšana un rīcība krīzes situācijā
  • Emocionālā inteliģence

 

Metodoloģija

Teorijas apskats; Diskusija par teorētiskajiem aspektiem; Praktiski uzdevumi krīzes situāciju risināšanu taktiku izveidei; Praktiski uzdevumi efektīvāko reaģēšanas paņēmienu atklāšanai un nostiprināšanai

 

Ieguvumi un rezultāts

Dalībniekiem ir iespēja mērķtiecīgi un koncentrēti iegūt informāciju par krīzes teoriju, uzlabot prasmes un iemaņās kā saglabāt iekšējo līdzsvaru krīzes situācijā, kā sasniegt plānotos rezultātus saspringtos krīzes apstākļos un kā izvēlēties pareizo attieksmi un komunikāciju pret klientiem un partneriem neparedzētās situācijās.

10. Personālvadība, vadības stilu un metožu efektīva izmantošana (16st.)

Pasniedzējs - Anna Silava

 

Programmas mērķis, ieguvumi un rezultāts             

Vadītāja iekšējā potenciāla atklāšana un radoša līdera personības potenciāla pilnveidošana. Attīstīt prasmes darbā ar komandu, piemērojot noteiktas vadīšanas taktikas konfliktsituāciju risināšanai. Radošu risinājumu atrašana biznesa vidē.

 

Programmas tēmas

  • Ieskats vēsturē un jaunākajās pasaules personālvadības konferenču tēmās. Tendenču izvērtējums
  • Vadītāja funkcijas un lomas
  • Vadības stili, to raksturojums
  • Vadītāja profesionāls kompetences
  • Vadītāja darba metodes
  • Vadītāja individuālās kompetences
  • Laika menedžments

 

Pasniegšanas metodes

Paredzēta gan teorētiskās informācijas sniegšana, gan diskusijas un situāciju analīze, lomu spēles, darbs grupās.

11. Veiksmīga sarežģītu sarunu vadīšana, efektīva sanāksmju vadīšana, veiksmīga komunikācija un prezentēšana (24st.)

Pasniedzējs - Anna Silava

 

Programmas mērķis, ieguvumi un rezultāts 

Iemācīties publiski uzstāties, paust savu viedokli, argumentēt, pārliecināt, aizraut, motivēt un informēt, ievērot lietišķo etiķeti.

 

Programmas tēmas

  • Stresa intervijas;
  • Prasme vadīt sarunu un neļaut novirzīties no tēmas;
  • Neverbālā, žestu valoda;
  • Sarunu etiķete.

 

Pasniegšanas metodes

Paredzēta gan teorētiskās informācijas sniegšana, gan diskusijas un situāciju analīze, lomu spēles, darbs pāros un grupās.

12. Efektīva klientu apkalpošana pa tālruni (16st.)

Pasniedzējs - Raimonds Tauriņš

 

Programmas mērķis, ieguvumi un rezultāts 

Sniegt zināšanas un metodes savu prasmju pilnveidošanai mērķtiecīgā un efektīvā klientu apkalpošanā pa tālruni.

 

Programmas tēmas

  • Darba rezultātu ietekmējoši faktori
  • Klientu apkalpošanas pamati
  • Ietekmējoša komunikācija
  • Komunikācijas specifika darbā pa tālruni
  • Balss izmantošana
  • Pārrunu iedalījums un sistematizācija
  • Klientu tipi – iedalījums un atpazīšana
  • Sarunas struktūra
  • Jautājumi kā sarunas vadības instruments
  • Aktīvā klausīšanās
  • Argumentācijas pamati
  • Iebildumu un sūdzību apstrādes psiholoģija
  • Efektīvs sarunas noslēgums – vēlamais klienta lēmums
  • Individuālais attīstības plāns

 

Pasniegšanas metodes

Paredzēta gan teorētiskās informācijas sniegšana, gan diskusijas un situāciju analīze, lomu spēles, darbs pāros un darbs grupās.

13. Personāla atlases metodes (16st.)

Pasniedzējs - Jolanta Baltiņa

 

Programmas mērķis, ieguvumi un rezultāts 

Sniegt interesentiem zināšanas par mērķorientētas cilvēku resursu vadības galvenajām vadlīnijām, par amata apraksta un kompetenču modeļa nozīmi  personāla vadībā un atlasē, par personāla attīstību, plānošanu, atlasi un novērtēšanu, personāla meklēšanas resursu izvērtēšanu, sagatavošanās darbinieka meklēšanai, darba sludinājumu izveidošanu, personāla atlases un novērtēšanas metodēm.

 

Programmas tēmas

  • Kandidātu novērtēšanas kritēriju noteikšana un shematizēšana,
  • Kandidātu sākotnējā atlase, darba interviju un pārrunu vadīšana, grupu interviju organizēšanas profesionalitāte un vadība,
  • Darba uzdevumi un profesionālo kompetenču novērtēšanas metodes,
  • Jauno darbinieku adaptācija uzņēmumā,
  • Darbinieku novērtēšana, motivācija.

 

Pasniegšanas metodes

Paredzēta gan teorētiskās informācijas sniegšana, gan diskusijas un situāciju analīze, darbs pāros un darbs grupās.

14. Administratīvā procesa likuma grozījumi (8st.)

Pasniedzējs - Nikolajs Ozoliņš

 

Programmas mērķis, ieguvumi un rezultāts 

Papildināt interesentu (juristi, personāldaļas vadītāji, vidējā līmeņa vadītāji) zināšanas par grozījumiem administratīvā procesa likumā.

 

Programmas tēmas

  • Administratīvā procesa likuma grozījumu mērķis un apjoms
  • Izmaiņas administratīvajā procesā iestādē
  • Tiesas lēmumu un spriedumu pārsūdzēšana
  • Grozījumu  ietekme uz citiem tiesību aktiem
  • Valsts nodevu izmaiņas un drošības nauda
  • Nākotnes iespējamie grozījumi, kas netika iekļauti šajā likumā

 

Pasniegšanas metodes

Paredzēta gan teorētiskās informācijas sniegšana, gan diskusijas un situāciju analīze.

15. Emocionālā inteliģence stresa mazināšanas kontekstā (8st.)

Pasniedzējs - Jolanta Baltiņa

 

Programmas mērķis, ieguvumi un rezultāts 

Sniegt informāciju un veicināt izpratni par emocionālo inteliģenci un tās ietekmi uz personību un stresa vadību. Ar praktisko vingrinājumu palīdzību semināra dalībnieki tiek aicināti apgūt un praktizēt jaunus veidus kā izpaust emocijas un sadarboties ar apkārt esošo sabiedrību. Rosināt rast jaunus personīgos risināšanas modeļus stresa situāciju risināšanā.

 

Programmas tēmas

  • Emocionālās inteliģences būtība
  • Emocionālā inteliģence sabiedrībā
  • Sajūtas, emocijas, jūtas
  • Es savu emociju pavēlnieks
  • Emocionālā izglītotība
  • Pozitīvo emociju nepieciešamība un to vairošana
  • “Emociju izglītošana”
  • Stresa pamatjēdzieni un veidošanās apstākļi
  • Stresu izraisošie faktori
  • Stresa simptomi, sekas un to pārvarēšana

 

Pasniegšanas metodes

Paredzēta gan teorētiskās informācijas sniegšana, gan diskusijas, gan praktiskā darbība, izzinot savas un apkārtējo emocijas, to izpausmes un to, kā veidot savstarpēji patīkamu komunikāciju pat ļoti emocionālās situācijās.

16. Saskarsmes prasmes (8st.)

Pasniedzējs - Jolanta Baltiņa

 

Programmas mērķis, ieguvumi un rezultāts 

Veicināt saskarsmes un pašizziņas prasmju, kā profesionālās kompetences sastāvdaļas, pilnveidošanos. Pilnveidot prasmes analizēt sevi, apzināties savas un sarunbiedru psiholoģiskās īpatnības, palīdzēt veidot pieņemamākos saskarsmes stilus ar dažādiem cilvēkiem, veicināt izpratnes veidošanos par domstarpību pārvarēšanu un konstruktīvo konfliktu risināšanu, uzlabot prasmi atpazīt sarunas partneru iespējamos manipulatīvos ietekmēšanas paņēmienus un novērst tos u.c.

 

Programmas tēmas

  • Saskarsmes raksturojums
  • Psiholoģiskās pozīcijas saskarsmē
  • Konfliktoloģija

 

Pasniegšanas metodes

Paredzēta gan teorētiskās informācijas sniegšana, gan diskusijas un situāciju analīze, lomu spēles, darbs grupās.

17. Darba aizsardzības pamati (16st.)

Pasniedzējs - Māra Švarca

 

Programmas mērķis, ieguvumi un rezultāts 

Sniegt interesentiem informāciju par darba aizsardzības jautājumiem.

 

Programmas tēmas

  • Darba aizsardzības likums un citi ar darba aizsardzību saistītie normatīvie akti,
  • Darba vides iekšējās uzraudzības kārtība,
  • Darba drošības instrukciju sastādīšana un darbinieku instruēšana, prasības darba vietai,
  • Darba drošības prasības organizējot un veicot celtniecības darbus, kravu pārvietošanas, kraušanas darbus u.c. paaugstinātas bīstamības darbus,
  • Prasības organizējot un veicot darbus ar ķīmiskām vielām un ķīmiskiem produktiem,
  • Drošība un veselība darbā,
  • Elektrodrošības pamati,
  • Ugunsdrošības pamati,
  • Pirmā palīdzība aroda negadījumos,
  • Darba aizsardzības organizēšanai nepieciešamo dokumentu sistematizēšana,
  • Darba drošības instrukciju izstrāde vai korekcija,
  • Darba vides riska faktoru novērtēšana,
  • Individuālo aizsardzības līdzekļu izvēle,
  • Darba vides iekšējā kontrole. Prasību izstrāde drošam ražošanas procesam.

Pasniegšanas metodes

Paredzēta gan teorētiskās informācijas sniegšana, gan diskusijas un situāciju analīze, darbs grupās.

18. Praktiskais mārketings un mārketinga komunikācija (120st.)

Pasniedzējs - Agnese Pavloviča

 

Programmas mērķis, ieguvumi un rezultāts 

Izglītības procesā dot iespēju gūt zināšanas par mārketingu un tā nozīmi uzņēmuma darbības nodrošināšanā, analizēt cēloņus un sekas, atrast pareizo problēmas risinājumu, prast novērtēt reklāmas nozīmi komercdarbībā. Sniegt zināšanas par mārketinga pakalpojumu loģistikas pamatprincipiem, apkalpošanas būtību un mērķiem, sakarību starp servisa līmeni un pakalpojuma izmaksām, par pārdošanas procesa psiholoģisko aspektu, par pārdevēja vietu un lomu pārdošanas procesā, par pārdošanas procesa vadīšanu, par pareizu pārdošanas tehniku, par pārdevēju un klientu uzvedību.

Programma paredzēta interesentiem, kuri jau darbojas mārketinga jomā, t.i., programma palīdzēs nostiprināt zināšanas, kuras nereti iegūtas tikai pašmācības ceļā, kā arī tiem, kuri tikai plāno uzsākt to darīt, lai sākotnēji uzliktu uz pareizā praktiskā kursa mārketinga jomā.

 

Programmas tēmas

• Mārketings, tā nozīme uzņēmumā. Mārketinga vides analīze • Mārketinga plānošanas nozīme un plānošanas metodes • Tirgus analīze: potenciāla un perspektīvu izvērtēšana • Konkurentu analīze. Konkurentu novērtēšana un darbība konkurences apstākļos • Produkts. Produktu raksturojošie rādītāji

• Mārketinga instrumenti “4P” – prece, vieta, cena un virzīšana tirgū • Pircēju rīcības vispārējais modelis • Mārketinga darbības koncepcijas Mārketinga veidi • Reklāmas veidošana un efektivitātes noteikšana • Mārketinga komunikāciju sistēmas • E-mārketings • Telemārketings • Radošais mārketings. Darbs ar idejām • Rādītāju sistēmas izveide, mārketinga efektivitātes kontrole. Mārketinga audits • Lietišķo attiecību psiholoģija • Ieskats konfliktoloģijā un stresa menedžmentā • Pārdošanas darba plānošana. Pārdošanas metodes • Servisa loģistikas būtība.

 

Apmācību metodes

Mācību procesā tiek izmantotas dažādas tradicionālās metodes - dzīvā vārda metodes (monoloģiskās, dialoģiskās), darbs ar grāmatu (izskaidrojošā lasīšana, patstāvīgā lasīšana, rakstveida vingrinājumi, kontroldarbi), praktiskās metodes (praktiskie darbi), kā arī interaktīvās mācību metodes - diskusijas, konkrētu situāciju analīze, imitācijas spēles, komandu darbs u.c., kas programmas apguvi padara efektīvāku.